သရဲပြာ ပုဂ္ဂလိက အာကာသယာဉ် လပေါ် ဆင်းသက်

ပုဂ္ဂလိက အာကာသယာဉ်တစ်စီး လကမ္ဘာပေါ် ဆင်းသက်ခဲ့ပြီး ဒုတိယမြောက် လပေါ်ရောက်သည့် စီးပွားဖြစ် အာကာသယာဉ် ဖြစ်လာပါသည်။

ကမ္ဘာမြေပေါ်က ဇန်န၀ါရီလ ၁၅ ရက်တွင် ထွက်ခွာသွားသည့် သရဲပြာ အာကာသယာဉ်ကို အမေရိကန်မှ ပိုးစုန်းကြူး အာကာသယာဉ် ကုမ္ပဏီက လွှင့်တင်ခဲ့ခြင်း ဖြစ်ပြီး ကမ္ဘာပေါ်ကနေ လှမ်းမြင်ရသည့် လကမ္ဘာက Sea of Crises ချိုင့်ခွက်ကြီးကို စူးစမ်းလေ့လာရန် ဖြစ်ပါသည်။

အဆိုပါစီမံချက်ကို နာဆာ အမေရိကန် အာကာသအေဂျင်စီနှင့် ပုဂ္ဂလိက ကုမ္ပဏီများ ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက်ခဲ့ ကြခြင်း ဖြစ်ပါသည်။

Intuitive Machines ဆိုသည့် နောက်ကုမ္ပဏီက လွှတ်တင်သော အေသီနာ အာကာသယာဉ်သည်လည်း ရက်ပိုင်း အတွင်း လကမ္ဘာ တောင်ဝင်ရိုးစွန်းနားကို ဆင်းသက်မည်ဟု ခန့်မှန်းထားကြပါသည်။

Intuitive သည် ပထမဆုံး လပေါ် ဆင်းသက်သည့် ပုဂ္ဂလိက ကုမ္ပဏီ ဖြစ်ပြီး သြဒစ်ဆီးယပ်စ် အာကာသယာဉ်မှာ လပေါ်ကို ၂၀၂၄ခုနှစ် ဖေဖော်ဝါရီလ ၂၂ ရက်က ရောက်ရှိခဲ့ပါသည်။

သို့သော် ချိုင့်ခွက်၏ ကုန်းစောင်းပိုင်းကို ဆင်းသက်မိသောကြောင့် အဆင်းဂီယာတချို့ ကျိုးပြီး အာကာသယာဉ် တိမ်းမှောက်ခဲ့ပါသည်။

သရဲပြာ အာကာသယာဉ် ဆင်းသက်မှုမှာမူ ညင်သာပြီး ပြီးခဲ့သည့် နှစ်ပတ်အတွင်း လကမ္ဘာကို လှည့်ပတ် နေခဲ့ပါသည်။

ဆင်းသက်မှု အောင်မြင်ခဲ့သည့်အတွက် တက္ကဆက်က ပိုးစုန်းကြူး ကုမ္ပဏီရုံးချုပ်တွင် တာဝန်ထမ်းဆောင် နေသည့် ဝန်ထမ်းများ ဟစ်ကြွေး ဂုဏ်ပြုခဲ့ကြပါသည်။

သရဲပြာသည် လပေါ် ပထမဆုံး အောင်မြင်စွာ ဆင်းသက်သည့် ပုဂ္ဂလိက အာကာသယာဉ်ဖြစ်ကြောင်း Open University က ဂြိုဟ်ကမ္ဘာသိပ္ပံ သုတေသီ ဒေါက်တာ ဆီမီယန် ဘာဘာက ပြောကြားခဲ့ပါသည်။

အပိုလို အာကာသယာဉ် ခေတ်က အာကာသယာဉ်မှူးများ လပေါ် ဆင်းသက်ခဲ့ပြီးနောက် မေ့ပျောက်ထားခဲ့သည့် နည်းပညာကို ယခုအာကာသယာဉ်က ပြန်ပြီး သရုပ်ပြခဲ့ကြောင်း ၎င်းက ဘီဘီစီကို ပြောပါသည်။

အာကာသထဲက တခြားနေရာများကို စူးစမ်းလေ့လာရန် လကို အာကာသယာဉ်လွှတ်တင်သည့် စခန်းအဖြစ် သုံးချင်ကြသည့် ပုဂ္ဂလိက ကုမ္ပဏီများအတွက် လက အရေးကြီးကြောင်း ၎င်းက ပြောပါသည်။

လ၏ ပူလိုက် အေးလိုက်နှင့် ဖုန်ထူပြီး ရောင်ခြည်ထုတ်လွှတ်မှုများသည့် ကြမ်းတမ်းသော ပတ်ဝန်းကျင်တွင် အာကာသထဲရောက် စက်ရုပ်များ မည်ကဲ့သို့ လှုပ်ရှား ပြေးလွှားသလဲ သွားပြီး လေ့လာနိုင်ကြောင်း ၎င်းက ပြောပါသည်။

လူတွေ လပေါ် ပြန်သွားချင်ကြပေမယ့် ငွေကြေးအခက်အခဲကြောင့် ယခုလောက် ကြာခဲ့ခြင်းဖြစ်ကြောင်း ၎င်းက ရှင်းပြပါသည်။

နောက်ဆုံး လပေါ် လူများ ခြေချခဲ့သည်မှာ ၁၉၇၂ ခုနှစ်၊ ဒီဇင်ဘာလ ၁၉ ရက်က ဖြစ်ပြီး အပိုလို ၁၇ အာကာသ ယာဉ်မှူးများ ဖြစ်ကြပါသည်။

အပိုလို ခရီးစဉ်များသည် အောင်မြင်မှု ကြီးမားသော်လည်း သွားပြီး ပြန်ရုံသက်သက် ခရီးစဉ်များသာ ဖြစ်ကြောင်း ဒေါက်တာ ဘာဘာက ဆိုပါသည်။

ထိုအချိန်တုန်းက အာကာသယာဉ်မှူးများသည် “လ” ပြန်မထွက်ခင် သုံးရက်ကြာအောင်နေရပြီး စရိတ်အနေဖြင့် ဒေါ်လာ ဘီလီယံနှင့်ချီ ကုန်ကျသဖြင့် ရေရှည် လုပ်ဆောင်နိုင်ခြင်း မရှိခဲ့ကြောင်း ၎င်းက ပြောပါသည်။

ပုဂ္ဂလိက ကုမ္ပဏီများကို အာကာသစူးစမ်းလေ့လာရေးနယ်ထဲ ထည့်သွင်းသည့်အတွက် စီးပွားဖြစ် ပြိုင်ဆိုင်မှုများ ရှိလာပြီး ကုန်ကျစရိတ် သက်သာမည်ဟု ယုံကြည်ကြကြောင်း ဒေါက်တာဘာဘာက ပြောပါသည်။

အဆိုပါ ပြိုင်ဆိုင်မှုများကနေ လပေါ်ဆင်းသည့် စျေးသက်သာသော အာကာသယာဉ်များ ပေါ်လာသည်နှင့် လပေါ်ကနေ အာကာသယာဉ်မှူးများအတွက် သောက်ရေ ရရှိစေရန် အရင်းအမြစ်များ ထုတ်ယူခြင်းကဲ့သို့ တီထွင်မှုများ ဖြစ်လာနိုင်ပါသည်။

လပေါ်ရောက်ရှိရန် ကြိုးစားခဲ့သည့် ပထမဆုံး ပုဂ္ဂလိက ကုမ္ပဏီကလည်း နောက်ထပ် အမေရိကန် ကုမ္ပဏီတစ်ခုဖြစ်ပြီး Astrobotic နည်းပညာကုမ္ပဏီ ဖြစ်ပါသည်။

၂၀၂၄ ခုနှစ်၊ ဇန်နဝါရီမှာ လပေါ်ကို ရောက်အောင် ကြိုးစားခဲ့သော်လည်း လောင်စာယိုစိမ့်မှုကြောင့် လပေါ် မဆင်းနိုင်ဘဲ ကမ္ဘာပေါ်ကို ပြန်ပျက်ကျခဲ့ပါသည်။

ကိုးကား - BBC News မြန်မာ

သတင်းအပြည့်အစုံကို ဆက်လက်ဖတ်ရှုရန်- https://www.bbc.com/burmese/articles/cx2g7qke5leo

Subject-Image

  • သရဲပြာ ပုဂ္ဂလိက အာကာသယာဉ် လပေါ် ဆင်းသက်

Posted-Date