တိုင်းရင်းသားဘာသာစကားကိုသာ အသုံးပြုသည့် ဒေသများတွင် ဒေသခံဘာသာ စကားဖြင့် မေးမြန်း၍ သန်းခေါင် စာရင်းကောက်ယူနိုင်ရန်အတွက် တိုင်းရင်းသားလူမျိုးများရေးရာဝန်ကြီးဌာန၊ လူဝင်မှုကြီးကြပ်ရေးနှင့် ပြည်သူ့ အင်အားဝန်ကြီးဌာနတို့က ပူးပေါင်း၍ ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ပါသည်။
တိုင်းရင်းသားဘာသာစကားကိုသာ အသုံးပြုသည့် ဒေသများတွင် ဒေသခံဘာသာ စကားဖြင့် မေးမြန်း၍ သန်းခေါင် စာရင်းကောက်ယူနိုင်ရန်အတွက် တိုင်းရင်းသားလူမျိုးများရေးရာဝန်ကြီးဌာန၊ လူဝင်မှုကြီးကြပ်ရေးနှင့် ပြည်သူ့ အင်အားဝန်ကြီးဌာနတို့က ပူးပေါင်း၍ ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ပါသည်။
တိုင်းရင်းသားလူမျိုးများရေးရာဝန်ကြီးဌာနအနေဖြင့် တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်တိုင်းရင်းသားရေးရာ ညွှန်ကြားရေးမှူးရုံးမှ ဝန်ထမ်းများအပါအဝင် ဝန်ထမ်း (၁၀၇)ဦးနှင့် တိုင်းရင်းသားစာပေနှင့် ယဉ်ကျေးမှုအဖွဲ့များမှ ပြင်ပပုဂ္ဂိုလ် ဖြစ်သည့် တိုင်းရင်းသားစာပေနှင့် ယဉ်ကျေးမှုအသင်းအဖွဲ့အသီးသီးတို့၏ အဖွဲ့ခေါင်းဆောင်/ အဖွဲ့ဝင် (၃၂၂)ဦးတို့ဖြင့် အသီးသီးပါဝင်ပံ့ပိုးသွားမည်ဖြစ်ပါသည်။ ၎င်းတို့မှတစ်ဆင့် တိုင်းရင်းသားဘာသာစာပေသင်ကြားရေး အထောက်အကူပြု Teaching Assistant-TA နှင့် တိုင်းရင်းသားဘာသာစာပေသင် Language Teacher-LT စုစုပေါင်း (၁၈၁၇၆) ဦးဖြင့် ပိုမိုကျယ်ပြန့်စွာ အထောက်အကူပြု ပါဝင်ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ပါသည်။
တိုင်းရင်းသားဘာသာစကားကိုသာ အသုံးပြုသည့် တိုင်းရင်းသားများအတွက် ၎င်းတို့၏ ဘာသာစကားဖြင့် မေးခွန်း များကို သေချာစွာနားလည်သဘောပေါက်မှသာ မှန်မှန်ကန်ကန်ဖြေဆိုနိုင်မည်ဖြစ်ပြီး တိုင်းရင်းသားလူမျိုးများ ရေးရာဝန်ကြီးဌာနအနေဖြင့် လိုအပ်သည့်နေရာများမှ ပူးပေါင်းပါဝင်ဆောင်ရွက်နိုင်ရန် အလေးထားစီစဉ် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။ တိုင်းရင်းသားဒေသများ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးနှင့် ဘက်စုံဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးအတွက် သန်းခေါင်စာရင်းကောက်ယူမှု၏ မေးခွန်းပါအချက်အလက်များ မှန်မှန်ကန်ကန်ရရှိမှုသည်အလွန်အရေးကြီး သဖြင့် ရရှိလာသည့် လုပ်ငန်းစဉ်လိုအပ်ချက်များကို မှန်ကန်စွာဆက်လက်အကောင်အထည် ဖော်နိုင်မှသာ ပင်မ နိုင်ငံသားများဖြစ်ကြသည့် ပြည်ထောင်စုဖွား မိမိတို့တိုင်းရင်းသားလူမျိုးများအားလုံးအတွက် လိုအပ်သည့် ဘက်စုံ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးရလဒ်ကောင်းကို ပိုမိုပြီး စနစ်တကျရရှိနိုင်မည်ဖြစ်ပါသည်။
တိုင်းရင်းသားဘာသာစကားကိုသာ အသုံးပြုသည့် ဒေသများတွင် ဒေသခံဘာသာ စကားဖြင့် မေးမြန်း၍ သန်းခေါင် စာရင်းကောက်ယူနိုင်ရန်အတွက် တိုင်းရင်းသားလူမျိုးများရေးရာဝန်ကြီးဌာန၊ လူဝင်မှုကြီးကြပ်ရေးနှင့် ပြည်သူ့ အင်အားဝန်ကြီးဌာနတို့က ပူးပေါင်း၍ ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ပါသည်။
တိုင်းရင်းသားလူမျိုးများရေးရာဝန်ကြီးဌာနအနေဖြင့် တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်တိုင်းရင်းသားရေးရာ ညွှန်ကြားရေးမှူးရုံးမှ ဝန်ထမ်းများအပါအဝင် ဝန်ထမ်း (၁၀၇)ဦးနှင့် တိုင်းရင်းသားစာပေနှင့် ယဉ်ကျေးမှုအဖွဲ့များမှ ပြင်ပပုဂ္ဂိုလ် ဖြစ်သည့် တိုင်းရင်းသားစာပေနှင့် ယဉ်ကျေးမှုအသင်းအဖွဲ့အသီးသီးတို့၏ အဖွဲ့ခေါင်းဆောင်/ အဖွဲ့ဝင် (၃၂၂)ဦးတို့ဖြင့် အသီးသီးပါဝင်ပံ့ပိုးသွားမည်ဖြစ်ပါသည်။ ၎င်းတို့မှတစ်ဆင့် တိုင်းရင်းသားဘာသာစာပေသင်ကြားရေး အထောက်အကူပြု Teaching Assistant-TA နှင့် တိုင်းရင်းသားဘာသာစာပေသင် Language Teacher-LT စုစုပေါင်း (၁၈၁၇၆) ဦးဖြင့် ပိုမိုကျယ်ပြန့်စွာ အထောက်အကူပြု ပါဝင်ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ပါသည်။
တိုင်းရင်းသားဘာသာစကားကိုသာ အသုံးပြုသည့် တိုင်းရင်းသားများအတွက် ၎င်းတို့၏ ဘာသာစကားဖြင့် မေးခွန်း များကို သေချာစွာနားလည်သဘောပေါက်မှသာ မှန်မှန်ကန်ကန်ဖြေဆိုနိုင်မည်ဖြစ်ပြီး တိုင်းရင်းသားလူမျိုးများ ရေးရာဝန်ကြီးဌာနအနေဖြင့် လိုအပ်သည့်နေရာများမှ ပူးပေါင်းပါဝင်ဆောင်ရွက်နိုင်ရန် အလေးထားစီစဉ် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။ တိုင်းရင်းသားဒေသများ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးနှင့် ဘက်စုံဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးအတွက် သန်းခေါင်စာရင်းကောက်ယူမှု၏ မေးခွန်းပါအချက်အလက်များ မှန်မှန်ကန်ကန်ရရှိမှုသည်အလွန်အရေးကြီး သဖြင့် ရရှိလာသည့် လုပ်ငန်းစဉ်လိုအပ်ချက်များကို မှန်ကန်စွာဆက်လက်အကောင်အထည် ဖော်နိုင်မှသာ ပင်မ နိုင်ငံသားများဖြစ်ကြသည့် ပြည်ထောင်စုဖွား မိမိတို့တိုင်းရင်းသားလူမျိုးများအားလုံးအတွက် လိုအပ်သည့် ဘက်စုံ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးရလဒ်ကောင်းကို ပိုမိုပြီး စနစ်တကျရရှိနိုင်မည်ဖြစ်ပါသည်။
ဂျပန်နိုင်ငံ၌ ပြီးခဲ့သည့်နှစ်များအတွင်း ဓားထိုးတိုက်ခိုက်မှုများ ဖြစ်ပွားပြီးနောက် နောင်တွင် အလားတူ ဖြစ်စဉ်များ ဖြစ်ပွားမှုကို ကာကွယ်နိုင်ရေးအတွက် ရထားများပေါ်၌ ဓားမတိုးသည့်ထီးများကို အသုံးပြု သွားမည်ဖြစ်ပါသည်။
ဂျပန်နိုင်ငံ၌ ပြီးခဲ့သည့်နှစ်များအတွင်း ဓားထိုးတိုက်ခိုက်မှုများ ဖြစ်ပွားပြီးနောက် နောင်တွင် အလားတူ ဖြစ်စဉ်များ ဖြစ်ပွားမှုကို ကာကွယ်နိုင်ရေးအတွက် ရထားများပေါ်၌ ဓားမတိုးသည့်ထီးများကို အသုံးပြု သွားမည်ဖြစ်ပါသည်။
ဂျပန်နိုင်ငံ၌ ပြီးခဲ့သည့်နှစ်များအတွင်း ဓားထိုးတိုက်ခိုက်မှုများ ဖြစ်ပွားပြီးနောက် နောင်တွင် အလားတူ ဖြစ်စဉ်များ ဖြစ်ပွားမှုကို ကာကွယ်နိုင်ရေးအတွက် ရထားများပေါ်၌ ဓားမတိုးသည့်ထီးများကို အသုံးပြု သွားမည်ဖြစ်ပါသည်။
ကောင်းမွန်သည့် အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားဆက်ဆံရေး Fair Labour Practice ထူထောင် နိုင်ရန်အတွက်ဌာနမှ အစိုးရ၊ အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားသုံးပွင့်ဆိုင်တွေ့ဆုံဆွေးနွေးပွဲများကို ကျင်းပခြင်းအပေါ် ဝန်ကြီးဌာန၏ တည်ဆဲဉပဒေများနှင့်အညီ စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံများမှ အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားများ၏ အခက်အခဲများကိုတင်ပြစေ၍ လိုအပ်သည်များညှိနှိုင်း ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိပါတယ်။ ၂၀၁၃ ခုနှစ်၊ ကျွမ်းကျင်မှုဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဥပဒေ ပုဒ်မ ၅(က)(၁)အရ ချုပ်ဆိုသည့် EC စာချုပ်တွင် အလုပ်ရှင်အနေဖြင့် အလုပ်ခန့်ထားမှု သဘောတူညီချက်စာချုပ်(EC)အပိုဒ် ၁၇(က)ပါအတိုင်း အလုပ်ရှင်၏တာဝန်ဝတ္တရားများကို ဆောင်ရွက်ပေးရန်လ
ကောင်းမွန်သည့် အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားဆက်ဆံရေး Fair Labour Practice ထူထောင် နိုင်ရန်အတွက်ဌာနမှ အစိုးရ၊ အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားသုံးပွင့်ဆိုင်တွေ့ဆုံဆွေးနွေးပွဲများကို ကျင်းပခြင်းအပေါ် ဝန်ကြီးဌာန၏ တည်ဆဲဉပဒေများနှင့်အညီ စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံများမှ အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားများ၏ အခက်အခဲများကိုတင်ပြစေ၍ လိုအပ်သည်များညှိနှိုင်း ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိပါတယ်။ ၂၀၁၃ ခုနှစ်၊ ကျွမ်းကျင်မှုဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဥပဒေ ပုဒ်မ ၅(က)(၁)အရ ချုပ်ဆိုသည့် EC စာချုပ်တွင် အလုပ်ရှင်အနေဖြင့် အလုပ်ခန့်ထားမှု သဘောတူညီချက်စာချုပ်(EC)အပိုဒ် ၁၇(က)ပါအတိုင်း အလုပ်ရှင်၏တာဝန်ဝတ္တရားများကို ဆောင်ရွက်ပေးရန်လိုအပ်သကဲ့သို့ အလုပ်သမားများဘက်မှလည်း အပိုဒ် ၁၇(ခ)ပါ အလုပ် သမားများ၏ စည်းကမ်းများအတိုင်းလိုက်နာဆောင်ရွက်ရန်လိုအပ်ပါတယ်။ ထို့အပြင် အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားဆက်ဆံရေးကောင်းမွန်စေရန် မြို့နယ်အဆင့်၊ တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်အဆင့် မိတ်ဖက်ဌာနများနှင့်ချိတ်ဆက်၍ အလုပ်သမားရေးရာအသိပညာပေး ဆွေးနွေးပွဲများကို ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
ကောင်းမွန်သည့် အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားဆက်ဆံရေး Fair Labour Practice ထူထောင် နိုင်ရန်အတွက်ဌာနမှ အစိုးရ၊ အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားသုံးပွင့်ဆိုင်တွေ့ဆုံဆွေးနွေးပွဲများကို ကျင်းပခြင်းအပေါ် ဝန်ကြီးဌာန၏ တည်ဆဲဉပဒေများနှင့်အညီ စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံများမှ အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားများ၏ အခက်အခဲများကိုတင်ပြစေ၍ လိုအပ်သည်များညှိနှိုင်း ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိပါတယ်။ ၂၀၁၃ ခုနှစ်၊ ကျွမ်းကျင်မှုဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဥပဒေ ပုဒ်မ ၅(က)(၁)အရ ချုပ်ဆိုသည့် EC စာချုပ်တွင် အလုပ်ရှင်အနေဖြင့် အလုပ်ခန့်ထားမှု သဘောတူညီချက်စာချုပ်(EC)အပိုဒ် ၁၇(က)ပါအတိုင်း အလုပ်ရှင်၏တာဝန်ဝတ္တရားများကို ဆောင်ရွက်ပေးရန်လိုအပ်သကဲ့သို့ အလုပ်သမားများဘက်မှလည်း အပိုဒ် ၁၇(ခ)ပါ အလုပ် သမားများ၏ စည်းကမ်းများအတိုင်းလိုက်နာဆောင်ရွက်ရန်လိုအပ်ပါတယ်။ ထို့အပြင် အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားဆက်ဆံရေးကောင်းမွန်စေရန် မြို့နယ်အဆင့်၊ တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်အဆင့် မိတ်ဖက်ဌာနများနှင့်ချိတ်ဆက်၍ အလုပ်သမားရေးရာအသိပညာပေး ဆွေးနွေးပွဲများကို ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
၂၀၂၀ပြည့်နှစ်၊ လုပ်သားအင်အားစစ်တမ်း(ပထမအကြိမ်) အစီရင်ခံစာအရ လုပ်သားအင်အား ၂၂.၂၂ သန်းရှိပါတယ်။ အလုပ်လက်မဲ့နှုန်းအနေနဲ့ ၁.၆% ရှိပြီး၊ အလုပ်လက်မဲ့နှုန်း နည်းပါးခြင်းဟာ ILO ရဲ့ အဓိပ္ပာယ်သတ်မှတ်ချက်အရ မြန်မာနိုင်ငံ တစ်နိုင်ငံတည်းမဟုတ်ဘဲ ဖွံ့ဖြိုးဆဲနိုင်ငံတွေတိုင်းမှာ တွေ့ရှိရမှာဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့်လဲ ILO အနေနဲ့ ၂၀၁၃ ခုနှစ်မှာ ကျင်းပခဲ့တဲ့ ၁၉ ကြိမ်မြောက် အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ အလုပ်သမားရေးရာ စာရင်းအင်းပညာရှင်များညီလာခံမှာ ဖွံ့ဖြိုးဆဲနိုင်ငံတွေအနေနဲ့ အလုပ်လက်မဲ့နှုန်းအပြင် လုပ်သားအင်အားအပြည့်အဝ အသုံးမချနိုင်မှုနှုန်း (Labour Underutilization Rate) ကိုပါ တစ်ပေါင်းတည်းဖော်ပြဖို့
၂၀၂၀ပြည့်နှစ်၊ လုပ်သားအင်အားစစ်တမ်း(ပထမအကြိမ်) အစီရင်ခံစာအရ လုပ်သားအင်အား ၂၂.၂၂ သန်းရှိပါတယ်။ အလုပ်လက်မဲ့နှုန်းအနေနဲ့ ၁.၆% ရှိပြီး၊ အလုပ်လက်မဲ့နှုန်း နည်းပါးခြင်းဟာ ILO ရဲ့ အဓိပ္ပာယ်သတ်မှတ်ချက်အရ မြန်မာနိုင်ငံ တစ်နိုင်ငံတည်းမဟုတ်ဘဲ ဖွံ့ဖြိုးဆဲနိုင်ငံတွေတိုင်းမှာ တွေ့ရှိရမှာဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့်လဲ ILO အနေနဲ့ ၂၀၁၃ ခုနှစ်မှာ ကျင်းပခဲ့တဲ့ ၁၉ ကြိမ်မြောက် အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ အလုပ်သမားရေးရာ စာရင်းအင်းပညာရှင်များညီလာခံမှာ ဖွံ့ဖြိုးဆဲနိုင်ငံတွေအနေနဲ့ အလုပ်လက်မဲ့နှုန်းအပြင် လုပ်သားအင်အားအပြည့်အဝ အသုံးမချနိုင်မှုနှုန်း (Labour Underutilization Rate) ကိုပါ တစ်ပေါင်းတည်းဖော်ပြဖို့ တိုက်တွန်းထားပြီး၊ မြန်မာနိုင်ငံအနေနဲ့ တွက်ချက်ဖော်ပြလျက်ရှိရာ ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်၊ နှစ်စဉ်လုပ်သားအင်အား စစ်တမ်း (ပထမအကြိမ်) အစီရင်ခံစာအရ လုပ်သားအင်အားအပြည့်အဝ အသုံးမချနိုင်မှု နှုန်း ၅.၂% ဖြစ်ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
၂၀၂၀ပြည့်နှစ်၊ လုပ်သားအင်အားစစ်တမ်း(ပထမအကြိမ်) အစီရင်ခံစာအရ လုပ်သားအင်အား ၂၂.၂၂ သန်းရှိပါတယ်။ အလုပ်လက်မဲ့နှုန်းအနေနဲ့ ၁.၆% ရှိပြီး၊ အလုပ်လက်မဲ့နှုန်း နည်းပါးခြင်းဟာ ILO ရဲ့ အဓိပ္ပာယ်သတ်မှတ်ချက်အရ မြန်မာနိုင်ငံ တစ်နိုင်ငံတည်းမဟုတ်ဘဲ ဖွံ့ဖြိုးဆဲနိုင်ငံတွေတိုင်းမှာ တွေ့ရှိရမှာဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့်လဲ ILO အနေနဲ့ ၂၀၁၃ ခုနှစ်မှာ ကျင်းပခဲ့တဲ့ ၁၉ ကြိမ်မြောက် အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ အလုပ်သမားရေးရာ စာရင်းအင်းပညာရှင်များညီလာခံမှာ ဖွံ့ဖြိုးဆဲနိုင်ငံတွေအနေနဲ့ အလုပ်လက်မဲ့နှုန်းအပြင် လုပ်သားအင်အားအပြည့်အဝ အသုံးမချနိုင်မှုနှုန်း (Labour Underutilization Rate) ကိုပါ တစ်ပေါင်းတည်းဖော်ပြဖို့ တိုက်တွန်းထားပြီး၊ မြန်မာနိုင်ငံအနေနဲ့ တွက်ချက်ဖော်ပြလျက်ရှိရာ ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်၊ နှစ်စဉ်လုပ်သားအင်အား စစ်တမ်း (ပထမအကြိမ်) အစီရင်ခံစာအရ လုပ်သားအင်အားအပြည့်အဝ အသုံးမချနိုင်မှု နှုန်း ၅.၂% ဖြစ်ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
၂၀၁၇ ခုနှစ်ကစပြီး နှစ်စဉ်လုပ်သားအင်အားစစ်တမ်းကို နိုင်ငံတော်ဘဏ္ဍာငွေဖြင့် တစ်နှစ်လျှင်နှစ်ကြိမ် ပုံမှန်ကောက်ယူပြုစုလျက်ရှိပြီး၊ ထိုသို့ကောက်ယူပြုစုရာတွင် ပြည်ထောင်စုနယ်မြေ၊ တိုင်းဒေသကြီး၊ ပြည်နယ်များ၌ နမူနာစာရင်းကောက်ကွက်များ အတွင်းရှိ ရပ်ကွက်၊ ကျေးရွာများမှာ အလုပ်သမားညွှန်ကြားရေးဦးစီးဌာနမှ ဝန်ထမ်းများ က ကွင်းဆင်းစာရင်းကောက်ယူခြင်းဖြစ်ပြီး၊ နှစ်စဉ် ဇန်နဝါရီလမှ မတ်လအထိ ပထမအကြိမ်၊ စက်တင်ဘာလမှ နိုဝင်ဘာလအထိ ဒုတိယအကြိမ် ကွင်းဆင်းစစ်တမ်း ကောက်ယူခဲ့ရာမှာ ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်၊ နှစ်စဉ်လုပ်သားအင်အားစစ်တမ်း (ပထမအကြိမ်)ထိ ကွင်းဆင်းကောက်ယူခဲ့ပြီး၊ အစီရင်ခံစာထုတ်ပြန်ခဲ့ပြီးဖြစ်ပါတယ်
၂၀၁၇ ခုနှစ်ကစပြီး နှစ်စဉ်လုပ်သားအင်အားစစ်တမ်းကို နိုင်ငံတော်ဘဏ္ဍာငွေဖြင့် တစ်နှစ်လျှင်နှစ်ကြိမ် ပုံမှန်ကောက်ယူပြုစုလျက်ရှိပြီး၊ ထိုသို့ကောက်ယူပြုစုရာတွင် ပြည်ထောင်စုနယ်မြေ၊ တိုင်းဒေသကြီး၊ ပြည်နယ်များ၌ နမူနာစာရင်းကောက်ကွက်များ အတွင်းရှိ ရပ်ကွက်၊ ကျေးရွာများမှာ အလုပ်သမားညွှန်ကြားရေးဦးစီးဌာနမှ ဝန်ထမ်းများ က ကွင်းဆင်းစာရင်းကောက်ယူခြင်းဖြစ်ပြီး၊ နှစ်စဉ် ဇန်နဝါရီလမှ မတ်လအထိ ပထမအကြိမ်၊ စက်တင်ဘာလမှ နိုဝင်ဘာလအထိ ဒုတိယအကြိမ် ကွင်းဆင်းစစ်တမ်း ကောက်ယူခဲ့ရာမှာ ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်၊ နှစ်စဉ်လုပ်သားအင်အားစစ်တမ်း (ပထမအကြိမ်)ထိ ကွင်းဆင်းကောက်ယူခဲ့ပြီး၊ အစီရင်ခံစာထုတ်ပြန်ခဲ့ပြီးဖြစ်ပါတယ်။ ကိုဗစ်-၁၉ ကူးစက် ရောဂါကြောင့် ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်၊ နှစ်စဉ်လုပ်သာအင်အားစစ်တမ်း (ဒုတိယအကြိမ်) မှစ၍ ကွင်းဆင်းစာရင်းကောက်ယူခြင်းကို ရပ်နားခဲ့ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
၂၀၁၇ ခုနှစ်ကစပြီး နှစ်စဉ်လုပ်သားအင်အားစစ်တမ်းကို နိုင်ငံတော်ဘဏ္ဍာငွေဖြင့် တစ်နှစ်လျှင်နှစ်ကြိမ် ပုံမှန်ကောက်ယူပြုစုလျက်ရှိပြီး၊ ထိုသို့ကောက်ယူပြုစုရာတွင် ပြည်ထောင်စုနယ်မြေ၊ တိုင်းဒေသကြီး၊ ပြည်နယ်များ၌ နမူနာစာရင်းကောက်ကွက်များ အတွင်းရှိ ရပ်ကွက်၊ ကျေးရွာများမှာ အလုပ်သမားညွှန်ကြားရေးဦးစီးဌာနမှ ဝန်ထမ်းများ က ကွင်းဆင်းစာရင်းကောက်ယူခြင်းဖြစ်ပြီး၊ နှစ်စဉ် ဇန်နဝါရီလမှ မတ်လအထိ ပထမအကြိမ်၊ စက်တင်ဘာလမှ နိုဝင်ဘာလအထိ ဒုတိယအကြိမ် ကွင်းဆင်းစစ်တမ်း ကောက်ယူခဲ့ရာမှာ ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်၊ နှစ်စဉ်လုပ်သားအင်အားစစ်တမ်း (ပထမအကြိမ်)ထိ ကွင်းဆင်းကောက်ယူခဲ့ပြီး၊ အစီရင်ခံစာထုတ်ပြန်ခဲ့ပြီးဖြစ်ပါတယ်။ ကိုဗစ်-၁၉ ကူးစက် ရောဂါကြောင့် ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်၊ နှစ်စဉ်လုပ်သာအင်အားစစ်တမ်း (ဒုတိယအကြိမ်) မှစ၍ ကွင်းဆင်းစာရင်းကောက်ယူခြင်းကို ရပ်နားခဲ့ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
ကောင်းမွန်သည့် အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားဆက်ဆံရေးထူထောင်နိုင်ရန်အတွက် ဌာနမှ အစိုးရ၊ အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားသုံးပွင့်ဆိုင်တွေ့ဆုံဆွေးနွေးပွဲများကို ကျင်းပ ပြုလုပ်ပြီး စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံများမှ အလုပ်ရှင်နှင့်အလုပ်သမားများ၏ အခက်အခဲများကို တင်ပြစေ၍ လိုအပ်သည်များ ညှိနှိုင်း ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိသည့်အပြင် အလုပ်ခန့်ထားမှုဆိုင် ရာသဘောတူညီချက် စာချုပ် (EC) အပိုဒ် ၁၇ (က) ပါအတိုင်း အလုပ်ရှင်၏ တာဝန်ဝတ္တရားများကို ဆောင်ရွက်ပေးရန် လိုအပ်သကဲ့သို့ အလုပ်သမားများဘက်မှလည်း အပိုဒ် ၁၇(ခ)ပါ အလုပ်သမားများ၏ တာဝန်ဝတ္တရားများနှင့် အပိုဒ် ၁၃ ပါ အလုပ်သမားများ၏ စည်းကမ်းများအတိုင်း လိုက်နာ ဆော
ကောင်းမွန်သည့် အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားဆက်ဆံရေးထူထောင်နိုင်ရန်အတွက် ဌာနမှ အစိုးရ၊ အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားသုံးပွင့်ဆိုင်တွေ့ဆုံဆွေးနွေးပွဲများကို ကျင်းပ ပြုလုပ်ပြီး စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံများမှ အလုပ်ရှင်နှင့်အလုပ်သမားများ၏ အခက်အခဲများကို တင်ပြစေ၍ လိုအပ်သည်များ ညှိနှိုင်း ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိသည့်အပြင် အလုပ်ခန့်ထားမှုဆိုင် ရာသဘောတူညီချက် စာချုပ် (EC) အပိုဒ် ၁၇ (က) ပါအတိုင်း အလုပ်ရှင်၏ တာဝန်ဝတ္တရားများကို ဆောင်ရွက်ပေးရန် လိုအပ်သကဲ့သို့ အလုပ်သမားများဘက်မှလည်း အပိုဒ် ၁၇(ခ)ပါ အလုပ်သမားများ၏ တာဝန်ဝတ္တရားများနှင့် အပိုဒ် ၁၃ ပါ အလုပ်သမားများ၏ စည်းကမ်းများအတိုင်း လိုက်နာ ဆောင်ရွက်ရန် လိုအပ်ပါသည်။ သို့မှသာ လုပ်ငန်းခွင် အေးချမ်းသာယာရေးနှင့် အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားမျှတသော အလုပ်သမားရေးရာ ကျင့်စဉ်များ ရရှိနိုင်မည် ဖြစ်သည့်အတွက် အစိုးရ၊ အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမား၊ သုံးပွင့်ဆိုင် တွေ့ဆုံဆွေးနွေးမှုများ ဆက်လက်ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ပါကြောင်း၊ အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားဆက်ဆံရေးကောင်းမွန်စေရန် မြို့နယ်အဆင့်၊ တိုင်းဒေသကြီး / ပြည်နယ်အဆင့် မိတ်ဖက်ဌာနများနှင့် ပူးပေါင်း၍ အလုပ်သမားရေးရာ အသိပညာပေးဆွေးနွေးပွဲများကို ဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
ကောင်းမွန်သည့် အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားဆက်ဆံရေးထူထောင်နိုင်ရန်အတွက် ဌာနမှ အစိုးရ၊ အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားသုံးပွင့်ဆိုင်တွေ့ဆုံဆွေးနွေးပွဲများကို ကျင်းပ ပြုလုပ်ပြီး စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံများမှ အလုပ်ရှင်နှင့်အလုပ်သမားများ၏ အခက်အခဲများကို တင်ပြစေ၍ လိုအပ်သည်များ ညှိနှိုင်း ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိသည့်အပြင် အလုပ်ခန့်ထားမှုဆိုင် ရာသဘောတူညီချက် စာချုပ် (EC) အပိုဒ် ၁၇ (က) ပါအတိုင်း အလုပ်ရှင်၏ တာဝန်ဝတ္တရားများကို ဆောင်ရွက်ပေးရန် လိုအပ်သကဲ့သို့ အလုပ်သမားများဘက်မှလည်း အပိုဒ် ၁၇(ခ)ပါ အလုပ်သမားများ၏ တာဝန်ဝတ္တရားများနှင့် အပိုဒ် ၁၃ ပါ အလုပ်သမားများ၏ စည်းကမ်းများအတိုင်း လိုက်နာ ဆောင်ရွက်ရန် လိုအပ်ပါသည်။ သို့မှသာ လုပ်ငန်းခွင် အေးချမ်းသာယာရေးနှင့် အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားမျှတသော အလုပ်သမားရေးရာ ကျင့်စဉ်များ ရရှိနိုင်မည် ဖြစ်သည့်အတွက် အစိုးရ၊ အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမား၊ သုံးပွင့်ဆိုင် တွေ့ဆုံဆွေးနွေးမှုများ ဆက်လက်ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ပါကြောင်း၊ အလုပ်ရှင်၊ အလုပ်သမားဆက်ဆံရေးကောင်းမွန်စေရန် မြို့နယ်အဆင့်၊ တိုင်းဒေသကြီး / ပြည်နယ်အဆင့် မိတ်ဖက်ဌာနများနှင့် ပူးပေါင်း၍ အလုပ်သမားရေးရာ အသိပညာပေးဆွေးနွေးပွဲများကို ဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
အဖွဲ့အစည်းများ ဖွဲ့စည်းခြင်းအားဖြင့် အလုပ်သမားများ၏ အကျိုးခံစားခွင့်များ၊ အလုပ်ချိန်၊ လုပ်ငန်းခွင်ဘေးအန္တရာယ်ကင်းရှင်းရေးနှင့် ကျန်းမာရေး၊ လူမှုဖူလုံရေး အပါအဝင် အခြားလုပ်ငန်းခွင်ဆိုင်ရာ အကျိုးခံစားခွင့်များကို အလုပ်သမားများ ကိုယ်တိုင်ရွေးချယ်ထားသော အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းများ၏ ကိုယ်စားလှယ်များမှ တစ်ဆင့်လုပ်ငန်းခွင်မပျက် အလုပ်ရှင်နှင့်ညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်နိုင်ခြင်း၊ အလုပ်ခွင်အတွင်း အခက်အခဲတစ်စုံတစ်ရာပေါ်ပေါက်ပါက အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားများ ကြားညှိနှိုင်းဆွေးနွေးအဖြေရှာ၍ ပြေလည်အောင်ဆောင်ရွက်နိုင်ခြင်းဖြင့် အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားအငြင်းပွားမှုများ လျော့နည်းလ
အဖွဲ့အစည်းများ ဖွဲ့စည်းခြင်းအားဖြင့် အလုပ်သမားများ၏ အကျိုးခံစားခွင့်များ၊ အလုပ်ချိန်၊ လုပ်ငန်းခွင်ဘေးအန္တရာယ်ကင်းရှင်းရေးနှင့် ကျန်းမာရေး၊ လူမှုဖူလုံရေး အပါအဝင် အခြားလုပ်ငန်းခွင်ဆိုင်ရာ အကျိုးခံစားခွင့်များကို အလုပ်သမားများ ကိုယ်တိုင်ရွေးချယ်ထားသော အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းများ၏ ကိုယ်စားလှယ်များမှ တစ်ဆင့်လုပ်ငန်းခွင်မပျက် အလုပ်ရှင်နှင့်ညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်နိုင်ခြင်း၊ အလုပ်ခွင်အတွင်း အခက်အခဲတစ်စုံတစ်ရာပေါ်ပေါက်ပါက အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားများ ကြားညှိနှိုင်းဆွေးနွေးအဖြေရှာ၍ ပြေလည်အောင်ဆောင်ရွက်နိုင်ခြင်းဖြင့် အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားအငြင်းပွားမှုများ လျော့နည်းလာမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ အကျိုးဆက်အနေနဲ့ လုပ်ငန်းခွင်အေးချမ်းသာယာပြီး ကုန်ထုတ်လုပ်မှုပိုင်းမှာ ပိုမိုတိုးတက်လာမှာ ဖြစ်ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
အဖွဲ့အစည်းများ ဖွဲ့စည်းခြင်းအားဖြင့် အလုပ်သမားများ၏ အကျိုးခံစားခွင့်များ၊ အလုပ်ချိန်၊ လုပ်ငန်းခွင်ဘေးအန္တရာယ်ကင်းရှင်းရေးနှင့် ကျန်းမာရေး၊ လူမှုဖူလုံရေး အပါအဝင် အခြားလုပ်ငန်းခွင်ဆိုင်ရာ အကျိုးခံစားခွင့်များကို အလုပ်သမားများ ကိုယ်တိုင်ရွေးချယ်ထားသော အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းများ၏ ကိုယ်စားလှယ်များမှ တစ်ဆင့်လုပ်ငန်းခွင်မပျက် အလုပ်ရှင်နှင့်ညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်နိုင်ခြင်း၊ အလုပ်ခွင်အတွင်း အခက်အခဲတစ်စုံတစ်ရာပေါ်ပေါက်ပါက အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားများ ကြားညှိနှိုင်းဆွေးနွေးအဖြေရှာ၍ ပြေလည်အောင်ဆောင်ရွက်နိုင်ခြင်းဖြင့် အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားအငြင်းပွားမှုများ လျော့နည်းလာမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ အကျိုးဆက်အနေနဲ့ လုပ်ငန်းခွင်အေးချမ်းသာယာပြီး ကုန်ထုတ်လုပ်မှုပိုင်းမှာ ပိုမိုတိုးတက်လာမှာ ဖြစ်ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
အလုပ်သမားများ၏ အခွင့်အရေးများကို ဥပဒေနှင့်အညီရရှိစေရန်နှင့် အလုပ်ချိန်နှင့်အခြား အလုပ်ခန့်ထားမှုဆိုင်ရာ စည်းမျဉ်းစည်းကမ်းများကို အလုပ်ရှင်နှင့် ဆွေးနွေးညှိနှိုင်းရာမှာ အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းများ၏ ကိုယ်စားလှယ်များမှ တစ်ဆင့်ဆောင်ရွက်ခြင်းဖြင့် အလုပ်သမားများအားလုံး အကျိုးခံစားရရုံသာမက အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားအငြင်းပွားမှုများ လျော့နည်းလာပြီး လုပ်ငန်းခွင်အေးချမ်းသာယာရေးအတွက် အဓိကကျတဲ့အတွက် စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံ၊ လုပ်ငန်းခွင်များမှာ အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းများကို ဥပဒေနှင့်အညီဖွဲ့စည်းသင့်ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အလုပ်သမားများ၏ အခွင့်အရေးများကို ဥပဒေနှင့်အညီရရှိစေရန်နှင့် အလုပ်ချိန်နှင့်အခြား အလုပ်ခန့်ထားမှုဆိုင်ရာ စည်းမျဉ်းစည်းကမ်းများကို အလုပ်ရှင်နှင့် ဆွေးနွေးညှိနှိုင်းရာမှာ အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းများ၏ ကိုယ်စားလှယ်များမှ တစ်ဆင့်ဆောင်ရွက်ခြင်းဖြင့် အလုပ်သမားများအားလုံး အကျိုးခံစားရရုံသာမက အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားအငြင်းပွားမှုများ လျော့နည်းလာပြီး လုပ်ငန်းခွင်အေးချမ်းသာယာရေးအတွက် အဓိကကျတဲ့အတွက် စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံ၊ လုပ်ငန်းခွင်များမှာ အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းများကို ဥပဒေနှင့်အညီဖွဲ့စည်းသင့်ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
အလုပ်သမားများ၏ အခွင့်အရေးများကို ဥပဒေနှင့်အညီရရှိစေရန်နှင့် အလုပ်ချိန်နှင့်အခြား အလုပ်ခန့်ထားမှုဆိုင်ရာ စည်းမျဉ်းစည်းကမ်းများကို အလုပ်ရှင်နှင့် ဆွေးနွေးညှိနှိုင်းရာမှာ အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းများ၏ ကိုယ်စားလှယ်များမှ တစ်ဆင့်ဆောင်ရွက်ခြင်းဖြင့် အလုပ်သမားများအားလုံး အကျိုးခံစားရရုံသာမက အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားအငြင်းပွားမှုများ လျော့နည်းလာပြီး လုပ်ငန်းခွင်အေးချမ်းသာယာရေးအတွက် အဓိကကျတဲ့အတွက် စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံ၊ လုပ်ငန်းခွင်များမှာ အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းများကို ဥပဒေနှင့်အညီဖွဲ့စည်းသင့်ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
အလုပ်သမားများ၏ အခွင့်အရေးများကို ကာကွယ်စောင့်ရှောက်ရန်၊ အလုပ်သမား အချင်းချင်းအကြား၊ အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားအကြား ဆက်ဆံရေးကောင်းမွန် စေရန်၊ အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းများကို စနစ်တကျနှင့် လွတ်လပ်စွာ ဖွဲ့စည်း ဆောင်ရွက်နိုင်စေရန်ဖြစ်ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
အလုပ်သမားများ၏ အခွင့်အရေးများကို ကာကွယ်စောင့်ရှောက်ရန်၊ အလုပ်သမား အချင်းချင်းအကြား၊ အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားအကြား ဆက်ဆံရေးကောင်းမွန် စေရန်၊ အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းများကို စနစ်တကျနှင့် လွတ်လပ်စွာ ဖွဲ့စည်း ဆောင်ရွက်နိုင်စေရန်ဖြစ်ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
အလုပ်သမားများ၏ အခွင့်အရေးများကို ကာကွယ်စောင့်ရှောက်ရန်၊ အလုပ်သမား အချင်းချင်းအကြား၊ အလုပ်ရှင်နှင့် အလုပ်သမားအကြား ဆက်ဆံရေးကောင်းမွန် စေရန်၊ အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းများကို စနစ်တကျနှင့် လွတ်လပ်စွာ ဖွဲ့စည်း ဆောင်ရွက်နိုင်စေရန်ဖြစ်ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
လုပ်ငန်းအမျိုးအစားအလိုက် အလုပ်သမားအနည်းဆုံးဦးရေ ၃၀ ဖြင့် အခြေခံ အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းကိုဖွဲ့စည်းနိုင်ပြီး အခြေခံစုစုပေါင်း၏ ၁၀ ရာခိုင်နှုန်း အောက်မနည်းသော အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းကထောက်ခံလျှင် မြို့နယ်အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်း၊ မြို့နယ်စုစုပေါင်း၏ ၁၀ ရာခိုင်နှုန်းအောက်မနည်းသော အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းကထောက်ခံလျှင် တိုင်းဒေသကြီး/ပြည်နယ် အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်း၊ တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်စုစုပေါင်း၏ ၁၀ ရာခိုင်နှုန်းအောက် မနည်း အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းက ထောက်ခံလျှင် အလုပ်သမားအဖွဲ့ချုပ်၊ ၂၀ ရာခိုင်နှုန်းအောက်မနည်းသော အလုပ်သမားအဖွဲ့ချုပ်က ထောက်ခံလျှင် မြန်မာနိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ အလုပ်
လုပ်ငန်းအမျိုးအစားအလိုက် အလုပ်သမားအနည်းဆုံးဦးရေ ၃၀ ဖြင့် အခြေခံ အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းကိုဖွဲ့စည်းနိုင်ပြီး အခြေခံစုစုပေါင်း၏ ၁၀ ရာခိုင်နှုန်း အောက်မနည်းသော အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းကထောက်ခံလျှင် မြို့နယ်အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်း၊ မြို့နယ်စုစုပေါင်း၏ ၁၀ ရာခိုင်နှုန်းအောက်မနည်းသော အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းကထောက်ခံလျှင် တိုင်းဒေသကြီး/ပြည်နယ် အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်း၊ တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်စုစုပေါင်း၏ ၁၀ ရာခိုင်နှုန်းအောက် မနည်း အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းက ထောက်ခံလျှင် အလုပ်သမားအဖွဲ့ချုပ်၊ ၂၀ ရာခိုင်နှုန်းအောက်မနည်းသော အလုပ်သမားအဖွဲ့ချုပ်က ထောက်ခံလျှင် မြန်မာနိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ အလုပ်သမားရေးရာအဖွဲ့ကို ဖွဲ့စည်းနိုင်ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/
လုပ်ငန်းအမျိုးအစားအလိုက် အလုပ်သမားအနည်းဆုံးဦးရေ ၃၀ ဖြင့် အခြေခံ အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းကိုဖွဲ့စည်းနိုင်ပြီး အခြေခံစုစုပေါင်း၏ ၁၀ ရာခိုင်နှုန်း အောက်မနည်းသော အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းကထောက်ခံလျှင် မြို့နယ်အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်း၊ မြို့နယ်စုစုပေါင်း၏ ၁၀ ရာခိုင်နှုန်းအောက်မနည်းသော အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းကထောက်ခံလျှင် တိုင်းဒေသကြီး/ပြည်နယ် အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်း၊ တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်စုစုပေါင်း၏ ၁၀ ရာခိုင်နှုန်းအောက် မနည်း အလုပ်သမားအဖွဲ့အစည်းက ထောက်ခံလျှင် အလုပ်သမားအဖွဲ့ချုပ်၊ ၂၀ ရာခိုင်နှုန်းအောက်မနည်းသော အလုပ်သမားအဖွဲ့ချုပ်က ထောက်ခံလျှင် မြန်မာနိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ အလုပ်သမားရေးရာအဖွဲ့ကို ဖွဲ့စည်းနိုင်ပါတယ်။
Source: https://www.mol.gov.mm
အောက်ဖော်ပြပါ link တွင် ပိုမိုဖတ်ရှုလေ့လာနိုင်ပါသည်။
https://www.mol.gov.mm/faq/