ကားမူဝါဒ မတည်ငြိမ်ခြင်းကြောင့် EV SKD များ လာမည့် (၂) နှစ် အကြာတွင် အပြီးသတ် ရပ်နားသွားနိုင်ဟုဆို

News Image

  • ကားမူဝါဒ မတည်ငြိမ်ခြင်းကြောင့် EV SKD များ လာမည့် (၂) နှစ် အကြာတွင် အပြီးသတ် ရပ်နားသွားနိုင်ဟုဆို

EV နှင့် ဆီကား မူဝါဒ မတည်ငြိမ်ခြင်းကြောင့် EV SKD များအရောင်းနှေးကာ လာမည့် နှစ်နှစ် အကြာတွင် အပြီးသတ်ရပ်နားသွားနိုင်ကြောင်း ကားလောကအသိုင်းအဝိုင်းက NP News သို့ သုံးသပ်ပြောဆိုထားသည်။ Pilot Project အဖြစ်လုပ်ဆောင်ခဲ့သည့် နှစ်နှစ်ကျော်ကာလအတွင်း လက်ရှိအချိန်အထိ ပြည်ပမှ EV ကားအစီးလိုက် တင်သွင်းခြင်း (CBU) ကုမ္ပဏီ (၈၀)ကျော်ရှိပြီး တစ်စိတ်တစ်ပိုင်း တပ်ဆင်ထုတ်လုပ်မှု (SKD) ကုမ္ပဏီမှာ (၄) ခုခန့်သာရှိကြောင်း သိရသည်။ သို့သော် Pilot Project ထပ်မံသက်တမ်းတိုးခြင်းကြောင့် EV SKD ကုမ္ပဏီများအနေဖြင့် ကားအစီးရေတင်သွင်းခွင့်များစွာရရှိထားသော (CBU) ကုမ္ပဏီများ၏ EV ကားများ ဈေးကွက်အတွင်း မြန်ဆန်စွာ ရရှိရောင်းချနေရခြင်းကြောင့် ရင်းနှီးမြုပ်နှံမှုများစွာလုပ်ထားရသည့် EV SKD ကုမ္ပဏီများမှာ အခက်ခဲ တွေ့နေကြောင်း အထက်ပါသတင်းရင်းမြစ်က ဆိုသည်။ “ပေါ်လစီကတော့ ၂၀၂၄ ခုနှစ်ကစပြီး SKD ကိုစပြောင်းတယ်။ CBU တွေကို ဦးစားမပေးတော့ဘူး။ လျှော့မယ်။ ဒါက ဟိုးအရင် Pilot Project စတည်းက ကြေညာခဲ့သလိုမျိုး လုပ်ထားခဲ့တာပေါ့နော်။ သို့သော်ငြားလည်း အခု ၂၀၂၅ ထဲရောက်သွားတော့ Pilot Projectကို နောက်တစ်နှစ် သတ်တမ်းတိုးပါတယ်ဆိုပြီး ကြေညာ လိုက်တယ်။ ကြေညာလိုက်တော့ တချို့သူတွေအားလုံးက SKD သွားရမယ်ဆိုပြီးတော့ SKD ကို ဦးတည်ပြီးသွားနေတဲ့သူတွေ ရှိတယ်ပေါ့နော်။ အခုကျွန်တော်တို့က ဘယ်လိုဖြစ်သွားလဲဆိုတော့ CBU သွင်းလည်းဒါပဲ။ SKD သွင်းလည်းဒါပဲ။ CBU သွင်းတဲ့သူက အရေအတွက် နည်းနည်းသွင်း ပေါ့။ နည်းနည်းသွင်းပြီးတော့ Investment လည်းမရှိဘူး။ အဲဒီလိုပုံစံမျိုးနဲ့ သွားနေကြတာ။ SKD သမားတွေကကျတော့ စက်ရုံကြီးတွေရင်း၊ ပစ္စည်းတွေဝယ်။ နောက်ပြီး အော်ဒါတင် အစီး (၃၀ဝ) (၄၀ဝ) နဲ့ သွားလိုက်တဲ့အချိန်မှာ Pilot Project က နောက်တစ်နှစ် သက်တမ်းတိုးတော့ SKD သမားတွေက အကုန်ပက်လက်လေးတွေဖြစ်သွားတာပေါ့” ဟု ၎င်းကပြောသည်။ ထို့ပြင် EV ပေါ်လစီအရ အခွန်အခ အနေဖြင့်လည်း EV SKD ကုမ္ပဏီများနှင့် EV CBU ကုမ္ပဏီများ တန်းတူ အခွင့်အရေးရရှိနေခြင်းက ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများစွာ လုပ်ဆောင်ထားရသည့် EV SKD များအတွက် များစွာနစ်ရကြောင်းလည်း ၎င်းက ဆိုသည်။ “ EV CBU သွင်းတဲ့သူကလည်း ဒီဈေးပဲ။ ဒီအခွန်ပဲ။ SKD ကို လုပ်တဲ့သူကလည်း ဒီအခွန်ပဲ ဆိုတော့ အဲဒီလိုဆိုတော့ SKD ကား လုပ်မိတဲ့သူတွေက မှားသယောင်ယောင်တွေ ဖြစ်ကုန်တာပေါ့။ နောက်ပြီး Polit Project ကိုလည်း သက်တမ်း မတိုးတင်နိုင်တော့ဘူး။ ပြီးသွားပြီ အခွန်ကောက်စရာရှိတာကော။ အနည်းဆုံးတော့ EV SKD ကို ရန်ကုန်လိုင်စင်ရှိတဲ့ EV တွေ လမ်းတံတားကြေးပေးစရာမလိုဘူး။ အဲဒီလို တစ်ခုခုလေး လုပ်ပေး ရင်တောင် လူတွေကနည်းနည်းလေး စိတ်သက်သာတာပေါ့။ အခုက CBU သွင်းတဲ့သူလည်းကုမ္ပဏီလည်း အခွန်ပေးစရာမလိုဘူး။ SKD လုပ်တဲ့သူလည်း အခွန်ပေးစရာ မလိုဘူးဆိုတော့ ဘာမှလည်းမထူးတော့ဘူးလေ” ဟု ၎င်းက ဆက်ပြော သည်။ အဆိုပါ ကိစ္စရပ်များသည် ပေါ်လစီ မတည်ငြိမ်ခြင်းကြောင့်ထွက်ပေါ်လာသည့်ဘေးထွက်ဆိုးကျိုးများဖြစ်ပြီး လက်ရှိအခြေနေအတိုင်း ဆက်လက်ရပ်တည်သွားပါက EV SKD ကုမ္ပဏီများသည် နောင် နှစ်နှစ်အကြာအထိပင် ရပ်တည် နိုင်တော့မည်မထင်ကြောင်း ကားအသိုင်းအဝိုင်း သတင်းရင်းမြစ်က သုံးသပ်ပြောဆိုထားသည်။ “ပေါ်လစီက မတည်ငြိမ်ဘူး။ ပြောရင်ပြောတဲ့အတိုင်းလည်း မလုပ်ဘူးလေ။ SKD ထုတ်တဲ့သူတွေက ဒီအချိန်မှာ စက်ရုံတစ်ရုံဆောက်ဖို့ဆို တော်ရုံတန်ရုံဘယ်လိုဆောက်နိုင်မှာတုံး BYD တွေ ဘာတွေပဲ စက်ရုံဆောက်ဦး။ စက်ရုံဆောက်ခတင်ပဲ ဒေါ်လာ(၄)(၅) သန်းကုန်တယ်။ မကုန်ဘူးဆိုတာတောင် အခုလက်ရှိဆောက်လုပ်ရေး ကုန်ကျစရိတ်နဲ့ သိန်း(၈)သောင်း သိန်း (၁) သိန်း ကုန်တယ်။ အဲဒီမှ စက်ရုံကြီးဆောက်ပြီးကာမှ ကားမရောက်သေးဘူး။ ကား part တွေထပ်ဝယ်ရဦးမှာ။ ဝယ်ပြီးတော့မှ အဲဒီကားကို ထုတ်ပြီးမှရောင်းရမယ်ဆိုတော့ အကုန်အကြပ်ရိုက်နေတာပေါ့။ ပေါ်လစီမငြိမ်တာပေါ့” ဟု ၎င်း ကဆိုသည်။ လက်ရှိ ကားဈေးကွက်အတွင်း ကျပ်သိန်း (၃၀ဝ)နှင့် (၁၅၀ဝ) ကြားကားများ အရောင်းအဝယ် ပုံမှန်ဖြစ်နေပြီး ဆီကား SKD များမှာ အရောင်းရဆုံးအဖြစ် နံပါတ် (၁) နေရာတွင် ရပ်တည်နေပြီး ပြည်ပမှအလုံးလိုက် တင်သွင်းသည့် EV CBU မှာ နံပါတ် (၂) နှင့် ပြည်တွင်းတွင် တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းတပ်ဆင်သည့် EV SKD ကားများမှာ နံပါတ် (၃) နေရာတွင်သာ ရပ်တည်နေရ ကြောင်း သိရသည်။

ကိုးကား- NP News