အိန္ဒိယလေယာဉ် ပျက်ကျမှုမတိုင်မီ အင်ဂျင် နှစ်လုံး အလုပ် မလုပ်တော့သည့် အလားအလာကို ကျွမ်းကျင်သူများက ထုတ်ဖော်ပြောဆို

News Image

  • အိန္ဒိယလေယာဉ် ပျက်ကျမှုမတိုင်မီ အင်ဂျင် နှစ်လုံး အလုပ် မလုပ်တော့သည့် အလားအလာကို ကျွမ်းကျင်သူများက ထုတ်ဖော်ပြောဆို

Air India လေယာဉ်ပျက်ကျမှုနှင့်ပတ်သက်၍ ကျွမ်းကျင်သူများက လေယာဉ် အင်ဂျင် နှစ်လုံးလုံး တစ်ပြိုင်နက် အလုပ်မလုပ်တော့သည့် အတွက် လေယာဉ်၏ကန်အား ဆုံးရှုံးခဲ့ကြောင်း ထောက်ပြခဲ့သည်။

ဇွန်လ ၁၂ ရက်က Ahmedabad တွင် လေယာဉ်ပျက်ကျမှုဖြစ်ပွားပြီး လူ ၂၇၉ ဦး သေဆုံးခဲ့ပြီးနောက် အိန္ဒိယ ပြည်သူ့လေကြောင်း ညွှန်ကြားမှု ဦးစီးဌာန (DGCA) သည် ဇွန် ၁၅ ရက်တွင် နိုင်ငံ၏ Boeing 787 လေယာဉ်များ၏ လောင်စာစနစ်၊ အင်ဂျင်ထိန်းချုပ်မှုနှင့် အခြား အစိတ် အပိုင်းများကို အထူးစစ်ဆေးမှုများ ပြုလုပ်ခဲ့သည်။

အမေရိကန် ရေတပ်လေယာဉ်မှူးဟောင်းနှင့် လေကြောင်းကျွမ်းကျင်သူ Steve Scheibner က အဆိုပါဖြစ်စဉ်သည် လေယာဉ်အင်ဂျင် နှစ်လုံး စလုံး အလုပ်မလုပ်တော့သည့် “အလွန်ရှားပါးသော” အဖြစ်အပျက် ဖြစ်နိုင် ကြောင်း သက်သေအထောက်အထားများကို ညွှန်ပြခဲ့သည်။

အိန္ဒိယလေယာဉ်၏ ပျံတက်စဉ် အသံနှင့်ဗီဒီယိုဖိုင် အချက်အလက်များကို ဆန်းစစ်ပြီးနောက် Mr. Scheibner က လေယာဉ်ပျံတက်ပြီးချိန်တွင် Ram Air Turbine (RAT) စနစ် အလိုအလျောက် အသက်ဝင်လာသည့် လက္ခဏာများရှိကြောင်း ပြောကြားခဲ့သည်။ RAT (Ram Air Turbine) သည် လေယာဉ်ရွေ့လျားနေစဉ် လေစီးကြောင်းကို အသုံးပြု၍ တာဘိုင်လှည့်ပေးနိုင်သော အရေးပေါ်လေတာဘိုင်စနစ်ဖြစ်သည်။ လေယာဉ်၏ လျှပ်စစ်ဓာတ်အား အားလုံးဆုံးရှုံးသွားခြင်း (သို့မဟုတ်) အင်ဂျင်နှစ်လုံးစလုံး အလုပ်မလုပ်တော့ပါက RAT စနစ်သည် အလိုအလျောက် အသက်သွင်းကာ အရေးပေါ်ဓာတ်အားကို ထုတ်လုပ်ပေးသည်။ လေယာဉ်မှူးသည် cockpit မှ RAT ကို လက်ဖြင့်လည်း ဖွင့်နိုင်သည်။

Mr. Scheibner ၏ သုံးသပ်ချက်အရ လေယာဉ်ပျံတက်ပြီးနောက် အမြင့် ရုတ်တရက်ကျဆင်းလာခြင်းနှင့် RAT စနစ် အလိုအလျောက် အသက်ဝင်လာခြင်းတို့သည် အင်ဂျင်မှ ကန်အား (thrust) အပြည့်အဝ ဆုံးရှုံးသွား ခြင်းကြောင့် လေယာဉ်အမြင့်မတက်နိုင်ခဲ့ဟူသော ယူဆချက်ကို ပိုမို ခိုင်မာ စေပါသည်။ ထိုသို့သောအခြေအနေတွင် လေယာဉ်မှူးသည် အရေးပေါ် စွမ်းအင်နှင့် ထိန်းချုပ်ရေးစနစ်များကိုသာအမှီပြု၍ လေယာဉ်ကို ထိန်းသိမ်းနိုင်ရေး လုပ်ဆောင်နိုင်သည်ဟု ဆိုနိုင်ပါသည်။ သို့သော် Scheibner က Air India လေယာဉ်အတွက် အမြင့်ပေ ၁၂၀-၁၅၀ ကဲ့သို့ နိမ့်သောအမြင့်တွင် RAT စနစ်သည် ထိရောက်စွာ အလုပ်မလုပ်နိုင်ကြောင်း ထောက်ပြခဲ့သည်။ “RAT အသက်ဝင်နေသည့်တိုင် လေယာဉ်မှူး အနေဖြင့် အင်ဂျင်ကို ပြန်လည်စတင်ရန် အချိန်မလုံလောက်ပါ” ဟု ၎င်းက ရှင်းပြခဲ့သည်။

အိန္ဒိယအာဏာပိုင်များသည် ပျက်ကျသွားသော လေယာဉ်၏ Black box ကို ပြန်လည်ရရှိထားပြီဖြစ်သည်။ Scheibner က လေကြောင်း ထိန်းသိမ်းရေး ဌာနနှင့် ဆက်သွယ်မှုမှတ်တမ်းများသည် လေယာဉ်မှူး၏ “Mayday၊ ကန်အားမရှိ၊ ပါဝါမရှိ၊ အမြင့်မတက်နိုင်” ဟူသော အရေးပေါ် အချက်ပြမှု သည် အင်ဂျင်နှစ်လုံးစလုံး ပျက်စီးမှုကြောင့်ဟုတ်၊ မဟုတ် ရှင်းလင်းစွာ သိရှိရမည်ဟု ပြောကြားခဲ့သည်။

လေကြောင်းကျွမ်းကျင်သူများ၏ အင်ဂျင်နှစ်လုံးစလုံး ပျက်စီးနိုင်သည်ဟူသော လေ့လာသုံးသပ်ချက်နှင့်ပတ်သက်၍ အိန္ဒိယလေကြောင်း အာဏာပိုင်များက ယခုအချိန်တွင် မှတ်ချက်ပြုထုတ်ပြန်ခြင်း မရှိသေးပေ။

ကိုးကား- VN Express 

ဘာသာပြန်ဆိုသူ- ဦးဝင်းဇော်ထွန်း၊ ဒုတိယညွှန်ကြားရေးမှူး၊ နစက-၂